📚Ce am învăţat din cărţi? PART #9 Micuţele Mincinoase de Sarah Shepard📚

Aş vrea să încep această postare prin a-mi cere scuze că nu am postat ieri acest articol, dar am fost atât de ocupată cu şcoala încât nu am avut timp de nimic altceva. Am considerat că nu ar trebui să sar peste această postare, întrucât am decis să postez astăzi. Fără alte adăugări, să vedem ce am mai învăţat această săptămână!

micutele-mincinoase-coverDupă cum mulţi dintre voi, cei care urmăriţi des blogul, ştiţi deja, am făcut la sfârşitul lunii decembrie recenzia „Micuţele Mincinoase” de Sarah Shepard (click pe titlu) şi părerea mea generală a fost că nu văd decât 3 asemănări între roman şi ecranizare, drept urmare chiar m-a încântat.

Aşa cum spune şi titlul cărţii, astăzi vorbim despre minciuni. Ce am învăţat? Ei bine, adevărul are felul lui de a ieşi la lumină atunci când te aştepţi mai puţin.

În felul în care văd eu lucrurile, atunci când spui o minciună mare, trebuie să mai inventezi măcar 3 minciunele mai micuţe ca să o acoperi pe cea iniţială. Înainte să îţi dai seama, vei ajunge să stai pe un munte de minciuni pe care îl vei simţi cum se surpă la picioarele tale, te clatini, iar apoi adevărul va fi ca un pumn care va face muntele tău, clădit cu grijă, să se dărâme. Ce va mai rămâne? Cenuşa amintirilor minciunilor şi strălucirea impecabilă a adevărului gol-goluţ.

Ai impresia că poţi să ascunzi secretul acela pe care îl tot păstrezi de atâta amar de vreme? Eu aş zice să fii mai atent pentru că secretele au un mod de a fi dezvăluite atunci când ai cea mai mare nevoie să stea ascunse.  Ceea ce am învăţat este să nu crezi niciodată că secretele tale sunt bine păstrate în mâinile cuiva, oricui. Pentru că nu sunt. Cele mai bine păstrate secrete sunt cele pe care le şti doar tu. Ai impresia că ai această cea mai bună prietenă care nu va spune nimănui, nu? Dar poate nu astăzi, poate nu mâine, poate nu peste 10 ani, dar într-o zi veţi avea cearta asta mare şi secretele tale vor exploda din gura ei într-o încercare patetică de aţi face rău. Şi ce ai rezolvat? Tu doar ai clădit fundaţia nefericii tale prin simplul fapt că nu ai putut să îţi ţi gura închisă.

Fiecare plăteşte pentru faptele lui. Karma este o târfă şi nu iartă pe nimeni. Ai grijă, s-ar putea să fie rândul tău să te plesnească sau poate chiar rândul meu. Cine ştie? Cert este că toţi primim fix ceea ce dăm. Şi dacă tu oferi minciuni, vei fi hrănit cu minciuni. Iar atunci când vei afla adevărul, te vei întreba cine face lucrurile astea rele şi cum ar putea să facă aşa ceva? Dar nu îţi vei da seama că acelaşi lucru l-ai făcut tu celor dragi, probabil în alte circumstanţe. Alege minciunile pe care le spui cu grijă căci se ascund în umbra ta, te urmează oriunde te duci, iar câteodată sar în faţa ta atunci când este prea târziu să le mai opreşti.

Rămâi zâmbitor!

Pe data viitoare!

1343881

3 gânduri despre “📚Ce am învăţat din cărţi? PART #9 Micuţele Mincinoase de Sarah Shepard📚

  1. Pingback: January Wrap Up | Andreea Păunescu

Lasă un răspuns

