Recenzie Divergent de Veronica Roth­čÜŐ­čö▒

Nr de pagini: 448

Editura: LEDA

An apariţie: 2014

Disponibilă la reducere în: Librăria Libris

Noi credem ├«n acte obi┼čnuite de curaj care fac o persoan─â s─â lupte pentru cealalt─â.

– Manifestul Ne├«nfrica┼úilor

M─â uitam ├«mpreun─â cu prietenul meu la ecranizarea romanului „Divergent” de Veronica Roth acum c├óteva s─âpt─âm├óni, undeva pe la sf├ór┼čitul lunii decembrie ┼či v─âd ├«n subtitrarea filmului cum scrie ├«n parantez─â foarte clar „NU E CA ┼×I CARTEA! CITI┼óI CARTEA!” deodat─â m─â trezesc c─â ├«mi spune prietenul meu „acum vrei cartea, nu-i a┼ča?” ┼či m─â uit a┼ča la el vreo 2 minute ┼či zic „s─â ┼čtii c─â p├ón─â la urm─â nu e o idee rea s─â o citesc ┼či eu. Dar nu o iau dec├ót pe prima, dac─â nu ├«mi place, nu mai continui seria.” Adev─ârul este c─â mai mult dec├ót reclamele pompoase ┼či v├órv─âtaia pe care tot o face povestea lui Tris pe site-urile de socializare, subtitrarea aceea mi-a atras mie aten┼úia ┼či mi-a ridicat curiozitatea mai mult dec├ót s-ar crede. Numai dup─â ce am citit romanul ├«n sine mi-am dat eu seama c├ót─â dreptate avea persoana care pusese parantezele ├«n subtitrare.

├Äntr-un Chicago distopic, ora┼čul ├«n care tr─âie┼čte Beatrice Prior, societatea este ├«mp─âr┼úit─â ├«n cinci fac┼úiuni, fiecare dintre ele cultiv├ónd o anumit─â virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnega┼úia (cei altrui┼čti), Ne├«nfricarea (cei curajo┼či), Prietenia (cei pa┼čnici) ┼či Erudi┼úia (cei inteligen┼úi). Beatrice trebuie s─â hot─ârasc─â dac─â r─âm├óne al─âturi de p─ârin┼úii ei sau alege fac┼úiunea care consider─â c─â i se potrive┼čte cel mai bine. ├Än cele din urm─â, alegerea pe care o face va surprinde pe toat─â lumea, inclusiv pe ea ├«ns─â┼či.

├Än timpul ini┼úierii care urmeaz─â, marcat─â de o puternic─â rivalitate, Beatrice ├«┼či ia un alt nume, Tris, ┼či se str─âduie┼čte s─â afle cine sunt cu adev─ârat prietenii ei ┼či, de asemenea, dac─â o poveste de dragoste cu un b─âiat uneori fascinant, alteori enervant, ├«┼či poate g─âsi locul ├«n via┼úa pe care ea ┼či-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toat─â lumea deoarece fusese prevenit─â c─â i-ar putea aduce moartea. ┼×i, pe m─âsur─â ce descoper─â un conflict care ia treptat amploare, amenin┼ú├ónd s─â destrame societatea aparent perfect─â ├«n care tr─âie┼čte, afl─â c─â secretul ei ar putea-o ajuta s─â-i salveze pe cei dragiÔÇŽ sau ar putea-o distruge.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, tr─âd─âri sf├ó┼čietoare, consecin┼úe uimitoare ┼či o nea┼čteptat─â poveste de dragoste.

Mi-a pl─âcut, p├ón─â la ultima buc─â┼úic─â! Cel mai mult m-a atras faptul c─â pur ┼či simplu zburam printre pagini ┼či cu fiecare pagin─â citit─â voiam mai mult ┼či mai mult. A┼čtepta┼úi-v─â la o recenzie pentru Insurgent ├«n cur├ónd pentru c─â va veni rapid! ├Ämi place c─â am putut s─â petrec ceva timp ├«n mintea personajului principal, am p─âtruns ad├ónc ├«n cele mai mari temeri ale lui Tris ┼či am putut s─â v─âd cum treptat personajul Beatrice se ┼čterge p├ón─â c├ónd nu mai r─âm├óne absolut nimic, poate doar o umbr─â a ceea ce a fost. De asemenea, am observat atent conturarea personajului Tris ├«n multe capitole ale romanului Divergent. Am putut s─â v─âd cum Beatrice, „b─â┼úoasa” din Fac┼úiunea Abenga┼úiei devine u┼čor u┼čor Ne├«nfricata Tris, gata s─â ri┼čte orice. Trecerea aceasta extrem─â m-a f─âcut s─â ├«mi plac─â cu adev─ârat romanul, de┼či ac┼úiunea nu prea m─â ├«nc├ónt─â a┼ča de tare. Sunt curioas─â cu cine voi avea de-a face ├«n „Insurgent” de Veronica Roth. ├Ämi pun to┼úi banii pe Tris!

Am o teorie cum c─â egoismul ┼či curajul nu sunt chiar at├ót de diferite.

P.S. A┼č vrea s─â mul┼úumesc Libr─âriei Online Libris deoarece recenzia a fost realizata datorita lor,
care ,├«n urma colabor─ârii , mi-a oferit ÔÇťDivergentÔÇŁ de Veronica Roth. Pe site-ul Libris, pute┼úi g─âsi c─âr┼úi online ├«n englez─â ┼či/sau rom├ón─â┬áce apar┼úin unor edituri cunoscute din diverse domenii.

Cartea este superb─â, coperta mea preferat─â din toate timpurile!

page

Rămâi zâmbitor!