Recenzie „Oraşul Îngerilor Căzuţi” de Cassandra Clare

IMG_0035

Titlu: Instrumente mortale, vol IV, Oraşul îngerilor căzuţi

Autor: Cassandra Clare

Anul apariţiei: 2013

Număr de pagini: 384

Editura: Leda

Disponibilă: Librăria Online Libris, Editura Leda

images (1)

Goodreads

„-Sângele ceresc vă leagă, spuse Regina. Sângele vorbeşte sângelui pe sub piele. Dar dragostea şi sângele nu sunt acelaşi lucru.”


Bineînţeles, recenziile primelor trei volume se află pe blog, Oraşul Oaselor, Oraşul de Cenuşă şi Oraşul de Sticlă (click pe titluri pentru recenzii), iar dacă nu le-ai citit încă, ar trebui să fugi să le citeşti şi apoi să te întorci aici.

Oraşul Îngerilor Căzuţi este volumul 4 din seria Instrumente Mortale scrisă de Cassandra Clare. Războiul a luat sfârşit iar, Clary Fray revine la New York, încântată de planurile sale de viitor. Dar totul are un preţ…Vânătorii de umbre fac pace cu locuitorii din Lumea de Jos. Clary se antrenează să devină vânător de umbre şi să-şi folosească puterea unică. Mama ei se căsătoreşte cu iubirea vieţii sale. Şi, mai important decât orice, Clary poate spune despre Jace că este iubitul ei. Dar… Cineva ucide vânători de umbre, iscând tensiuni între vânătorii de umbre şi locuitorii din Lumea de Jos, ceea ce ar putea duce la un al doilea sângeros război. Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, nu o poate ajuta -mama lui tocmai a aflat despre el că este vampir, iar Simon este nevoit să plece de acasă. Când Jace începe să se îndepărteze de Clary fără să-i explice acesteia de ce o face, tânăra se vede forţată să investigheze adâncurile unor mistere care, odată desluşite, îi revelează un coşmar cum nu se poate mai groaznic: ea însăşi a pus în mişcare un lanţ de evenimente în urma cărora i-ar putea pierde pe toţi cei pe care-i iubeşte.

Inclusiv pe Jace..

Gata, te-ai întors? Ok, să începem!

Am păreri mixte legate de această serie, dacă ai citit recenziile mai sus menţionate probabil că ai văzut deja că primul volum mi-a plăcut enorm, al doilea mai puţin, iar al treilea iarăşi mi-a plăcut şi Oraşul îngerilor căzuţi de Cassandra Clare mi-a displăcut. Probabil că mă plictisesc de seria asta în final, probabil că e prea supraestimată pentru mine.

Nu mi-a plăcut cartea asta deoarece, exact ca în cea anterioară, primele 100 şi ceva de pagini au fost scrise degeaba. Cred că în acest punct autoarea a mai scris cărţile doar pentru bani şi a uitat să adauge suflet şi personalitate.

Personajele nu mi s-au mai părut deloc bine-definite şi povestea în sine m-a plictisit până la somn. Am mai încercat o dată să ridic cartea şi să o citesc şi după 80 de pagini deja nu mai rezistam şi am renunţat cu totul la ea.

Acum mi-a venit şi volumul cinci de la Libris şi mi-am zis să termin odată cu seria asta şi poate că Dispozitive infernale mă va atrage ceva mai mult.

Pur şi simplu cred că acest volum este complet nenecesar şi că a fost scris doar pentru a cuprinde seria mai multe volume. Mă face să regret că am continuat cu seria când m-aş fi putut opri la volumul trei când războiul a luat sfârşit şi totul s-a terminat cu bine.

Îmi pare sincer rău dacă am jignit pe cineva cu rating-ul meu sau dacă ţie ţi-a plăcut acest volum. Personal, îl consider stupid şi nelalocul lui. Dar, de dragul recenziei l-am citit până la capăt şi am citit şi volumul cinci ca să simt că am scăpat de o greutate de pe umeri.

Acum nici măcar nu mai înţeleg de ce este o serie atât de populară şi lăudată pentru că autoarea şi-a bătut joc de propria-i serie, după părerea mea.


„Dar poate că niciodată nu ai cu adevărat pe cineva, gândi ea acum. Poate că, indiferent cât de mult i-ai iubi, ei îţi pot scăpa printre degete ca apa, şi nu poţi face nimic în privinţa asta.”

Rămâi zâmbitor,

1343881

2 gânduri despre “Recenzie „Oraşul Îngerilor Căzuţi” de Cassandra Clare

  1. Pingback: Recenzie „Oraşul Sufletelor Pierdute” de Cassandra Clare |

  2. Pingback: Ce am citit vara asta?? |

Lasă un răspuns

